Intuitive painting




I am experimenting these days. This is an intuitive painting in the sense that I had no plans ahead; no composition, no colorscheme, no idea what would happen. I just followed my impulses.

This is very different from how I usually work, and is both fun, liberating and scary. But working in acrylics, the possibility for changes are good. The scary part is that I am so much out of my comfort-zone!

Of cause as it developed I went for colors that fit together, a balanced composition and figures and shapes I found fun to paint. The title came half finished: "Life is in a seed".

My love for lines can not be denied, as you can see in closeup image.

Unfortunately the colors are not quite perfect on-line, but close.

Acrylic on canvas. 40x40 cm.

....................................................

DK:

Jeg eksperimenterer i disse dage. Dette er et intuitivt maleri i den forstand, at jeg havde ingen planer til at starte med, ingen komposition, ingen farver valgt, ingen idé om, hvad der ville ske. Jeg fulgte bare mine impulser.

Dette er meget forskelligt fra, hvordan jeg arbejder normalt, og det er både sjovt, befriende og skræmmende. Men ved at arbejde i akryl, er mulighederne for ændringer gode. Det skræmmende er at være så meget ude af min komfort-zone.

Selvfølgelig, som det udviklede sig, valgte jeg farver der passer sammen, en afbalanceret sammensætning og figurer og former, jeg fandt sjove at male. Titlen kom halvvejs i maleriet: "Life is in a seed"..

Min kærlighed for streger fornægter sig ikke, som du kan se i closeup billedet.

Desværre er farverne ikke helt korrekte on-line, men tæt på.

Akryl på lærred. 40x40 cm.

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks