6 chameleons - wip Finished


Today I finished my "6 chameleons" painting.
My first painting with this kind of collage-composition. Its been a challenge, but fun.

As I write on my homepage: "My pictures hang best in a place where the viewer has the opportunity both to see the image from a distance, but certainly also look closer. See the delicate translucent layer-by-layer in watercolors - and the exciting confluence of colors".
This is also true for this painting, as I've used delicate pencilstrokes and small passages of overlapping colors - to me, thats exciting for my eye.

35x70 cm on Fabriano Artistico watercolorpaper - I might fit this on a canvas to hang on the wall.

.............................................................

DK:
I dag er mit "6 chameleons" maleri færdiggjort.
Mit første maleri med denne slags collage-komposition. Det har været en udfordring, men sjovt.

Som jeg skriver på min hjemmeside: "Mine billeder hænger bedst et sted, hvor beskueren har mulighed for både at se billedet lidt på afstand, men bestemt også kigge tættere på. Se delikate transperante lag-på-lag i akvarelfarver - og de spændende farvesammenløb."
Det passer også fint på dette maleri, da jeg har brugt delikate blyantstreger og små passager af overlappende farver - for mig, er det meget spændende at betragte.

35x70 cm på Fabriano Artistico akvarelpapir - jeg klæber muligvis billedet på et lærred, til ophængning på væggen.

1 comment:

  1. This is a break form your work that I'm used to, Lene. Very refreshing and beautifully composed!

    ReplyDelete

Please leave your name in comments, thanks