Miss Flora



Efter mit insektmønster Beatlemania, lavede jeg en komposition på computeren til en ny fugle-tegning. Regnede med at slå 2 fluer med et smæk, da den kunne deltage i 2 konkurrencer og også udvide mit farveblyants-galleri. Supersmart.

Jeg sad ved tegnebordet med fuglen optegnet på papir, da det
bankede på.
En kvindestemme sagde "du skal tegne mig. Tag din skitse-blok og kom i gang".
Jeg rystede på hovedet. "Altså jeg er igang med en fugletegning, som skal.."
"Nix" sagde kvindestemmen, "du skal tegne mig".
"Jamen jeg.."
"Ikke noget jamen, jeg forlanger at blive tegnet, ellers vil jeg
forfølge og forstyrre dig hele vejen gennem fugletegningen".

Jeg satte mig - lettere irriteret - og begyndte at tegne.
Der dukkede hurtigt en dame op - og 1 til og 1 til.
"Stop bare - du har din skitse nu - den er helt fin", sagde kvinden.

Men nu havde jeg jo egentligt planlagt en fugletegning og ville forsøge at holde fokus på den og flere derefter.
Fuglen og damen kæmpede om min opmærksomhed. Fuglefjer begyndte at flyve rundt i luften.

Kvinden på skitseblokken, var nu ikke helt dårlig, syntes jeg.
Jeg vendte og drejede tegningen lidt, mens jeg tænkte over
om jeg skulle tegne en færdig tegning med blyant, eller
kaste mig igang med et akrylmaleri.

"Du skal slet ikke vælge" lød det. Du skal lave begge dele".
"jamen, altså, mener du virkeligt det" spurgte jeg min
fantasi-dame. Og hun nikkede fra skitseblokken.
"Og jeg hedder miss Flora".
Jeg ville ikke få ro. Fuglene må vente...men de skal nok få tid...dette var et eksempel på mine process-tanker :)

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks