Poppies // Valmuer wip



Just wanted to share this detailed pic of my Poppy painting.
Shows very well things I love about watercolor painting and drawing with watersolouble colored pencils.

The line-work looks very delicate to me, and I adore the crooked, non-perfect look of it too.

The watercolors are also painted in a non-perfect look (do not mistake this process as being easy ;)) - it's a matter of control anyway. They are painted to not cover completely each other and leaving either soft or hard edges. I still work in layers.

You can also see the surface of the canvas here.


DK:
Bare for lige at vise dette detalje-foto af mit valmule-maleri.
Viser meget godt de ting jeg elsker ved akvarel og tegning med akvarel farveblyanter.

Stregerne ser meget delikate ud for mig, og jeg er vild med det skæve, uperfekte udtryk.

Akvarellen er også malet til et uperfekt look (tro ikke at den process er let :)) - det er stadig et spørgsmål om kontrol. De er malet til ikke at dække hinanden helt og at give enten bløde eller hårde kanter. Jeg arbejder stadig i lag.

Du kan også se overfladen på lærredet her.

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks