Poppies // Valmuer - wip


If you follow my blog/Facebook/Insta and/or my website, you will proberbly have noticed that I love watercolors. I am in awe of the way watercolors will surprise you and run its own way. Either on purpose or by accident.

I started the second project in 2018 - a watercolor painting of poppies. I am going to do it in an abstractive way. Will see how it goes. The composition is made on computer using an earlier watercolor painting as reference.

I am painting on watercolor canvas, quite different than working on paper. I love paper, but I always find the process of framing so very troublesome, and the larger the worse. I did mount wc-paper on canvas or board before, but with wc-canvas you can skip all the fuzz. Only have to take into account the wc dries slower and behave a bit different...

This canvas is pre-gessoed for wc and size 50x50 cm.
Didn't find a title yet :)


DK:
Hvis du følger min blog/Facebook/Insta og/eller min webside, vil du nok have opdaget, at jeg elsker akvarel. Jeg er dybt facineret af den måde akvarel vil overraske og løbe på sin egen måde. Enten med vilje eller ved en fejltagelse.

Jeg er startet på projekt 2 i 2018 - et akvarelmaleri af valmuer. Jeg maler billedet i en abstrakt stil. Må se hvordan det går. Kompositionen er lavet på computer, hvor jeg har brugt et tidligere maleri som reference.

Jeg maler på akvarel lærred, noget anderledes end at arbejde på papir. Jeg elsker papir, men jeg finder processen med indramning meget besværlig, og jo større jo værre. Jeg har før opklæbet akvarelpapir på lærred og board, men med akv-lærred springer du alt det besvær over. Man skal bare regne med at på lærred tørrer farverne langsommere og opfører sig lidt anderledes..

Lærredet er 50x50 cm og forbehandlet til akvarel.
Jeg har ikke fundet en titel endnu :)

No comments:

Post a Comment

Please leave your name in comments, thanks